Podziel się linkiem #8

czwartek, marca 09, 2017

Podziel się linkiem to seria postów na moim blogu, w których dzielę się z Wami ciekawymi wpisami znalezionymi w sieci. Będą one dotyczyć głównie tematyki około rozwojowej, ale nie tylko. Mam również nadzieję, że i Wy zaangażujecie się i polecicie mi w komentarzach interesujące wpisy zarówno własne, jak i cudze. Liczę, że dzięki tej serii uda mi się zachęcić Was do zaznajomienia się z ciekawymi treściami oraz, że sama dzięki Waszym poleceniom poznam pasjonujące posty i całe blogi.

Polecane przeze mnie posty:


Jako pierwszy polecam Wam post, w którym autorka poleca inne blogi. Wydaje mi się, że jest to świetne miejsce do poznania ciekawych stron w sieci. Skoro czytacie mój post z poleceniami to i ten przypadnie Wam do gustu. Wybrałam akurat ten wpis, ale tak naprawdę cały blog zasługuje na polecenie. Jest to mieszanka fotografii, diy oraz inspiracji. W dodatku w pięknej oprawie.

Podcast Michała Szafrańskiego to doskonałe studium przypadku. Michał niczego nie ukrywa, a przynajmniej takie sprawia wrażenie. Opowiada o tym, jak on sobie radzi z brakiem motywacji. Co mu pomaga, a co przeszkadza? Podcast naszpikowany jest pomysłami i rozwiązaniami, które z powodzeniem możemy wykorzystać w naszym życiu. Jest to dosyć obszerny materiał (50 minut), ale to w końcu podcast, więc możemy go słuchać przy okazji na przykład prac domowych. A jeżeli ktoś woli czytać to jest też wersja transkryptu podcastu. Teoretycznie Michał pisze bloga o finansach, ale tak naprawdę znajdzie się tam wiele postów i podcastów o rozwoju, produktywności, czy pasji. Podoba mi się to, że prawie wszystko, o czym mówi Michał jest na podstawie jego własnych doświadczeń lub doświadczeń zapraszanych przez niego gości. I naprawdę warto tam zaglądać nawet jeżeli nie interesujesz się finansami.

To już kolejny post Volanta, który polecam. Jestem pod wrażeniem jego trafnych spostrzeżeń okraszonych ciekawymi porównaniami oraz napisanych lekkim "piórem". Spostrzeżenie numer 1: "Obecnie za mało wierzy się w człowieka, a za bardzo wierzy się w rzeczy." I na tym zakończę, bo jakbym miała zacytować wszystkie, to zajęłyby cały post. Autor porusza temat naśladowania i porównywania się z innymi. Chęci robienia tego, co robią inni. Warto zastanowić się, czy faktycznie chcę to robić lub mieć, czy to tylko chwilowa chęć zainspirowana kimś innym. A już tematu porównywania się z innymi nie muszę omawiać. Powinniśmy się porównywać tylko do siebie z wcześniejszego okresu. Oczywiście warto się kimś inspirować, ale tylko jeżeli działamy w zgodzie z samym sobą i swoimi wartościami. No dobra jeszcze jedno: "Osobiście uważam, że ważniejsze są sukcesy trwałe i stabilne, a nie szybkie. Szybko to trzeba wypić sok jednodniowy, a nie zdobywać kompetencje i budować karierę."

Faktycznie to bardzo ważne pytanie,  które sama stosuję do czasu do czasu. Warto o nim pamiętać, gdy pojawiają się jakieś trudności,  czy ogólnie negatywne zdarzenia i rzeczy w naszym życiu. Często niepotrzebnie się przejmujemy i zbyt dużo myślimy na pewne tematy.

Cudowny, motywujący tekst. Autorka pokazała, że nawet matka zajmująca się domem i dziećmi może być kobietą sukcesu. Punkt pierwszy zdecydowanie najważniejszy. Według mnie oczywiście:) A według Ciebie?

Wspaniała i inspirująca lista do czynienia dobra. Robiąc takie drobne (lub większe) rzeczy nie tylko uszczęśliwiamy innych, ale sami lepiej się czujemy. Jesteśmy istotami społecznymi. Potrzebujemy innych ludzi. Jedni mniej, inni bardziej. Doceńmy to, że są obok. Zróbmy coś dobrego i miłego. Przy okazji sami poczujemy się o wiele lepiej. Wydaje mi się, że w pomaganiu i robieniu różnych rzeczy dla innych tkwi tajemnica naszego spełnienia. Czy nie piszesz bloga dla innych osób? Często z chęcią dzielenia się swoją wiedzą i przeżyciami, by ktoś inny mógł z nich skorzystać. A twórcy różnych rozwiązań i przedmiotów? Nie robią tego dla innych? Owszem zapewne znajdziemy przypadki twórczości dla pieniędzy, ale największe sukcesy odnosi się, gdy myśli się o innych. Jak innym ułatwić życie? Jak na nie wpłynąć?

Ale co za dużo to niezdrowo. Nie można się poświęcać i trzeba być też trochę egoistą. Czyli jak zawsze chodzi o równowagę. Mądry tekst do przemyślenia. Sama widzę/słyszę wokół mnie jak często inni stosują wymówki. Ba, sama często je stosowałam, teraz już trochę rzadziej, ale nadal muszę się pilnować. Tak, pewna dawka zdrowego egoizmu zdecydowanie jest dobra. Dlatego też pewnie większość z nas musi walczyć z przekonaniami i naukami, które w nas wpajano od dziecka.

Perfekcjonizm i porównywanie się z innymi to bardzo złe cechy. Mogą wpędzić w duże problemy z samoakceptacją. Autorka odważnie opowiada o osobistych doświadczeniach. Jak napisała o swojej tajemnicy, wstydliwym problemie. Założę się, że jest dużo więcej takich osób. Głównie kobiet. Albo mężczyźni ukrywają to jeszcze bardziej. Sama również mam chwile zwątpienia. Ale nikt nie jest doskonały, każdy popełnia błędy. Ach... ten nasz wewnętrzny krytyk.

Zbyt rzadko doceniamy to co nasze, polskie. Marzymy o wakacjach w egzotycznych miejscach, a nawet nie wiemy jak wiele pięknych rejonów kryje Polska. Sama mam długą listę miejsc w naszym kraju, które chcę odwiedzić. Ale na pierwszym miejscu umieściłabym różnorodne krajobrazy. To wspaniałe, że mamy dostęp zarówno do morza, jak i gór. Nie wspominając o jeziorach, rzekach i wielu parkach. Myślę, że tego nie doceniamy. Tak jak mieszkańcy miejscowości, przez którą przepływa rzeka nie doceniają tego jakiego dodaje ona uroku otoczeniu. Tylko przeciętny Kowalski prawdopodobnie nie doświadczył uroków naszego kraju. Wydaje mu się, że gdzieś za granicą na pewno jest lepiej. A Polski nie ma co zwiedzać, przecież tu wszystko jest takie zwykłe i znajome. Ja się z tym zupełnie nie zgodzę i uważam, że nie pozostaje nic innego jak tylko poznawać piękno naszej ojczyzny.

Trochę odbiegając od tematu, ale ten projekt DIY jest wspaniały. Coś pięknego. I zapewne duża satysfakcja po zrobieniu. Dodatkowo w sklepach ciężko spotkać coś tak fajnego. Za jakiś czas będę musiała pomyśleć o zrobieniu takiego domku.


Lubię polecać miejsca stosunkowo nowe, mało znane, ale z wielkim potencjałem. Tak jak:
mysmallbigcreation.com obecnie moyemu.com
Mam nadzieję, że zapał autorek nie osłabnie, bo szkoda, aby takie blogi przestały istnieć jak to często ma miejsce w blogosferze. (I żeby nie było mój blog też uważam za stosunkowo nowy:)
Pozostałe blogi, które niedawno odkryłam:

Hmm... moja lista czytelnicza się wydłuża. Nie wiem czy dam radę zaglądać do wszystkich blogów. Już widzę, że mam spore zaległości. A jeszcze chciałabym się więcej udzielać komentując Wasze posty. Mimo to, z chęcią poznaję nowe ciekawe miejsca. Dlatego jeżeli znacie jakiś świetny blog to doceńcie go, powiadamiając o tym innych w komentarzu pod tym postem. Ponadto jeżeli sami prowadzicie tego typu serie albo zaglądacie na inne strony, gdzie autorzy polecają ciekawe posty lub blogi też napiszcie o tym w komentarzu.
Jak Wam się podobały moje dzisiejsze polecenia? Wolicie jak polecam posty z tematyki około rozwojowej, czy takie odskocznie jak DIY, podróże też Wam się podobają?

Na koniec przypomnę jeszcze, co ostatnio ukazało się na moim blogu:

You Might Also Like

0 komentarze