Recenzja: Jacek Walkiewicz - Pełna MOC życia

czwartek, marca 16, 2017

Czy słyszałeś o Jacku Walkiewiczu? Jego wystąpieniu na TEDxWSB lub książkach Pełna MOC możliwości albo Pełna MOC życia? W tym poście napiszę o drugim wydaniu książki Pełna MOC życia, w której Jacek Walkiewicz inspiruje swoim doświadczeniem i mądrością życiową. Jeżeli czujesz się trochę zagubiony w swoim życiu, chciałbyś coś w nim albo w sobie zmienić, zastanawiasz się jak żyć, aby to życie było bardziej pełne, bardziej satysfakcjonujące, po prostu lepsze? Być może po lekturze tej książki znajdziesz odpowiedź na te pytania.

O czym jest Pełna MOC życia?


Pełna MOC życia to książka z refleksjami autora na temat różnych dziedzin życia. Każdy rozdział opowiada o czymś innym: m.in. o odwadze, marzeniach, zmianach, decyzjach, sukcesie, biznesie, wartościach, przekonaniach. Jacek Walkiewicz przekazuje nam swoje doświadczenia oraz przemyślenia związane z tymi tematami.
Już podczas wprowadzenia autor zdobywa naszą sympatię. Pisze o tym, że ta książka to kawałek jego prawdy o życiu. Podkreśla, że jest to jego prawda i po jakimś czasie może się ona zmienić. A sam stawia siebie w roli posłańca, który opowiadając o swoim życiu oraz przemyśleniach, a także o życiu osób, których spotkał na swojej drodze chce pobudzić nas do refleksji na temat własnego życia. Ale jednocześnie namawia nas, aby nie traktować jej zbyt poważnie, ale z "przymrużeniem oka". Zachęca, aby znaleźć swoją prawdę, która będzie nas wspierała w mądrym, szczęśliwym i spełnionym życiu. Przestrzega przed zbyt pochopnym ocenianiem tego, co przeczytamy. Nawet jeżeli się z czymś nie zgadzamy, to nakłania nas do zastanowienia się dlaczego mamy inne podejście, a nie kategorycznego negowania tego, co autor ma do powiedzenia. Ponadto Walkiewicz sam przyznaje, że przeżywa momenty zagubienia. To trochę pocieszające. Bo często wydaje nam się, że cały czas powinniśmy wiedzieć czego chcemy i podążać w tym kierunku bez wahania.
Książka zawiera rozdział do młodych i chyba ta część najbardziej mi się spodobała. Znajdziesz tam trzynaście rad, które warto sobie wziąć do serca. A jeżeli chodzi o całość to jak to zwykle bywa nie ze wszystkimi opiniami autora się zgadzam. Zwyczajnie zaburza on moje postrzeganie pewnych spraw. Po początkowym oporze postanawiałam jednak zastanowić się nad tym głębiej. Często na początku stwierdzałam, że się nie zgadzam z autorem i chciałam czytać dalej, ale biorąc sobie radę Walkiewicza ze wstępu powstrzymywałam się od tego, nie oceniałam, dopuszczałam myśl, że może jednak autor ma rację. Ale jak sam pisze to jest tylko jego prawda, nasza nie musi taka być. Nie o to w tym chodzi.
Jacek Walkiewicz pisze o tym, że każdy człowiek na naszej drodze pojawia się w jakimś konkretnym celu. Czasami przypadkowo spotkana osoba może wpłynąć na całe nasze życie. Że nie dostajemy odwagi, ale doświadczenia, w których możemy się nią wykazać. Że życie to zmiana. Na zakończenie każdego rozdziału znajduje się "rozmyślnik", w którym autor przygotował kilka pytań do zastanowienia. Spodobało mi się takie ćwiczenie, jestem zwolenniczką każdej aktywizacji czytelnika w książkach tego typu.

Książka ma specyficzny charakter przekazu. Jest bardziej jak rozmowa z autorem, przypomina jego wystąpienie na TED. Jednym może się to spodobać, a innym nie. Jeżeli podoba Ci się wykład to książka prawdopodobnie też Ci się spodoba. Myślę, że odbiór książki w dużej mierze zależy od tego, jakie mamy podejście. Rzeczom, które są w niej napisane czasami musimy się przyjrzeć głębiej. Może jest to książka, dzięki której coś sobie w głowie poukładasz, a być może jest to książka, która zburzy Ci to, co sobie już ułożyłeś.

Moja opinia o książce Pełna MOC życia


Szczerze pisząc spodziewałam się czegoś lepszego. Po wysłuchaniu wystąpienia Jacka Walkiewicza na TED, które było naprawdę bardzo inspirujące i motywujące, myślałam, że książka będzie przy najmniej tak samo ciekawa. Okazało się, że wystąpienie na TED było jak sama esencja, a książka jest już trochę "rozrzedzona". Być może wpływ na moją opinię ma też to, że, gdy pierwszy raz oglądałam wystąpienie Jacka Walkiewicz byłam na początku drogi odkrywania "mojej prawdy". A jest ona trochę podobna do tego, co można przeczytać w książce. Może teraz jestem już dużo bogatsza o pewne swoje doświadczenia, przemyślenia oraz refleksje z innych książek, więc Pełna MOC życia nie robi na mnie już takiego wrażenia. Ale nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie wynotowała. Natomiast jeżeli Tobie temat rozwoju osobistego nie jest zbyt bliski to naprawdę warto sięgnąć po tę książkę. Warto też dać ją na prezent komuś zwłaszcza poniżej 25 roku życia, względnie poniżej 30.
Co mi się chyba najbardziej spodobało z wykładu to to, co Walkiewicz uważa na temat stabilizacji. I powiem szczerze, że wywróciło to moje myślenie. Stwierdziłam, że faktycznie ma rację, ale ciężko jest zmienić pragnienie poczucia bezpieczeństwa i spełnienia poprzez stabilizację. Gorąco zachęcam do obejrzenia wystąpienia. I jeżeli Ci się spodoba to w książce znajdziesz jego rozszerzenie, więcej historii, więcej przemyśleń. Chociaż w trochę innej formie.
To nie jest książka, która da Ci konkretne rady jak żyć, ale skłoni Cię do refleksji, zastanowienia się nad tym jak postrzegasz siebie, otaczający Cię świat oraz jak żyjesz, a jak chciałbyś żyć. Najlepiej żyj z pełną mocą.

Jacek Walkiewicz to psycholog, mówca oraz trener rozwoju osobistego. Ciekawie, inspirująco, energetyzująco oraz z humorem prowadzi liczne wykłady i szkolenia. Jego popularność znacznie wzrosła po wystąpieniu na konferencji TEDxWSB we Wrocławiu we wrześniu 2013 roku.

Jeżeli spodobał Ci się opis książki i chciałbyś ją kupić to możesz to zrobić tutaj. Natomiast jeżeli nadal nie jesteś przekonany, czy to książka dla Ciebie to na stronie księgarni Onepress możesz przeczytać darmowy fragment książki. A może już ją przeczytałeś? Jaka jest Twoja opinia na jej temat albo na temat wystąpienia Jacka Walkiewiczna na TEDxWSB?

"Życie jest jak góra i wspinając się coraz wyżej, mamy coraz szerszy widok i coraz lepiej rozumiemy to, co już zrobiliśmy, lepiej rozumiemy podjęte decyzje i ich konsekwencje. Jedynym warunkiem, aby z tego rozumienia płynęły dla nas korzyści, jest zdolność do refleksji nad swoim życiem."
Jacek Walkiewicz

You Might Also Like

0 komentarze