Pocket - aplikacja do zapisywania treści do przeczytania później

czwartek, marca 23, 2017















W internecie jest mnóstwo ciekawych treści. Często wertując strony na komputerze, telefonie czy tablecie trafiałam na interesujące artykuły, ale nie miałam dość czasu, aby przeczytać je od razu. Dlatego wybawieniem okazała się dla mnie aplikacja Pocket. Pocket to darmowa aplikacja do zapisywania artykułów, filmów oraz innych treści. Działa w przeglądarce internetowej, w aplikacjach systemu Android oraz iOS.

Dlaczego tak bardzo podoba mi się Pocket?


Pocket okazał się świetnym narzędziem do oszczędzania czasu. Zawsze miałam jakieś artykuły do przeczytania "na później". Zanim poznałam Pocket zapisywałam je w zakładkach. Teraz wystarczy jeden klik i już lądują na mojej liście w Pocket. Nieważne czy przeglądam internet w telefonie, tablecie czy na laptopie. A kiedy mam wolną chwilę, choćby w kolejce na poczcie czy u lekarza, wyciągam telefon i czytam. Po przeczytaniu wystarczy jeden przycisk, aby oznaczyć, że artykuł jest już przeczytany i usunąć go z listy. Może się też zdarzyć, że trzy dni później spotkam się z przyjaciółką na kawie i opowiem jej jaki fajny artykuł ostatnio przeczytałam. Ale... jak on się nazywał? Nic prostszego. Wystarczy, że uruchomimy aplikację, wejdziemy w archiwum i znajdziemy odpowiedni artykuł.

Aplikacja Pocket posiada wiele zalet. Dzięki rozszerzeniom do przeglądarek zapisywanie artykułów jest bardzo szybkie. A podczas korzystania z urządzenia z Androidem mamy możliwość zapisywania treści z wielu innych aplikacji. Wystarczy użyć przycisku Dodaj do Pocket w opcjach udostępniania.

Czytanie tekstów z internetu za pomocą tej aplikacji jest bardzo wygodne i komfortowe, ponieważ wycina ona sam tekst artykułu. Już nie nękają Cię reklamy, paski boczne, masz przed sobą sam tekst, ewentualnie z obrazkami:) Wszystkie treści wyświetlane są w tej samej czcionce (szeryfowej lub nieszeryfowej) oraz o wybranej wielkości. Dodatkowo możesz ustawić tło na białe, czarne oraz sepię. A także dopasować jasność. Natomiast jeżeli wolisz czytać tak, jak w przeglądarkach każdy artykuł możesz wyświetlać jako widok  sieci Web.

Zarówno wersja mobilna jak i w przeglądarce jest przejrzysta i elegancka. A obsługa aplikacji jest prosta i intuicyjna.

Tagi, Ulubione, Rekomendowane


Jedną z dodatkowych opcji jest możliwość dodawania tagów do artykułów. Tagi służą do grupowania wybranych elementów. Do jednego artykułu możesz zastosować wiele tagów. Możesz też dodawać artykuły do ulubionych. Aplikacja pozwala na zarządzanie wieloma materiałami jednocześnie.

Aplikacja Pocket na podstawie zapisywanych przez Ciebie treści rekomenduje Ci inne teksty, które również mogą się okazać dla Ciebie interesujące. Ponadto od jakiegoś czasu istnieje również możliwość obserwowania innych użytkowników Pocket. Jeżeli dodasz kilku znajomych w pozycjach rekomendowanych będzie wyświetlać Ci się również to, co polecają Twoi znajomi (lub po prostu osoby, które chcesz obserwować). A Ty możesz polecać ciekawe treści osobom, które obserwują Ciebie.

Pozostałe zalety i wady aplikacji Pocket


Niewątpliwą zaletą korzystania z aplikacji Pocket jest to, że nie musimy martwić się o dostęp do internetu. O ile wcześniej pobierzemy artykuły podczas połączenia z siecią Wifi lub do sieci mobilnej 3/4G. Możemy ustawić, aby synchronizacja odbywała się automatycznie po otwarciu aplikacji. Jest również opcja, aby nowe treści były pobierane tylko przez Wifi. Gdy raz pobierzemy artykuły możemy potem wracać do nich bez względu na to czy mamy internet, czy nie dopóki nie zarchiwizujemy materiałów. Elementy umieszczone w archiwum wciąż będą dostępne, ale tylko przy aktywnym dostępie do internetu.

W aplikacji możesz również słuchać zapisanych artykułów za pomocą systemowego syntezatora mowy TTS. I to określając prędkość czytania. Fajna opcja, ale niestety ten systemowy syntezator nie jest zbyt przyjemny dla ucha.

Jeżeli w treści zapisanego artykułu znajdują się odnośniki do innych stron to zostaną one wyróżnione, a po kliknięciu otworzą się w aplikacji z możliwością zapisania ich do przeczytania później.

Jeżeli chodzi o wady to właściwie przychodzą mi do głowy tylko problemy z poprawnym wczytaniem niektórych artykułów. Takie problemy można zgłosić z poziomu aplikacji.

Wersja Premium charakteryzuje się brakiem reklam (w darmowej wersji nie zauważyłam reklam), zapisywaniem trwałych kopii artykułów, wyszukiwaniem zaawansowanym oraz sugerowanymi tagami.

Jak ja korzystam z aplikacji Pocket?



Tak jak pisałam wcześniej korzystam głównie zapisując ciekawe treści znalezione w czeluściach internetu, a następnie czytając je w wolnej chwili głównie na telefonie lub tablecie.

Z aplikacji Pocket używam również podczas pisania postów na mojego bloga. Sprawdza się zwłaszcza przy serii Podziel się linkiem. W ciągu miesiąca, gdy trafię na jakiś ciekawy post zapisuję go w aplikacji i taguję np. "linki 8". Później, gdy chcę stworzyć post wystarczy, że uruchomię Pocket, przefiltruję listę za pomocą tagu i mam kolejną porcję linków.

U mnie sprawdza się także opcja szukaj. Gdy np. chcę odnaleźć wszystkie artykuły zapisane z danej strony lub wszystkie treści z określonym słowem. Albo gdy chcę znaleźć konkretny artykuł, a pamiętam jedno słowo kluczowe.

Niestety moja praca z Pocket trochę kuleje ze względu na zbyt duże chęci w stosunku do czasu. Myślę, że powinnam wprowadzić kilka usprawnień. Albo po prostu jakiś dobry system zarządzania treściami z internetu. Prawdopodobnie powinnam znaleźć inne miejsce na zapisywanie artykułów, które mogę, ale nie muszę przeczytać. A jeżeli chodzi o zapisane artykuły najpierw przeglądać ich nagłówki. Może takie "czytanie" pozwoliłoby mi na skupienie się na tych treściach, które są naprawdę warte uwagi. Chociaż często nagłówki nie oddają wszystkiego co znajduje się w treści artykułu.

Chciałam jeszcze dodać, że alternatywą dla Pocket jest aplikacja Instapaper. Nie znam jej zbyt dobrze, ale z tego co się zorientowałam to charakteryzuje się ona większym minimalizmem. Jest całkowicie czarno-biała. Dla jednych to zaleta, dla innych wada. Jak ktoś ma chęć może przetestować obydwie aplikacje. A jak nie to zachęcam do Pocketa:)

Przekonałam kogoś? A może już używacie tej aplikacji? Co o niej sądzicie? Podzielcie się swoją opinią w komentarzu. A może macie jakieś sposoby na ciekawe treści z internetu? Z czego korzystacie?

You Might Also Like

0 komentarze