Podziel się linkiem #14

wtorek, stycznia 16, 2018

Podziel się linkiem to seria postów na moim blogu, w których dzielę się z Wami ciekawymi wpisami znalezionymi w sieci. Dotyczą one głównie tematyki około rozwojowej, ale nie tylko. Mam również nadzieję, że i Wy zaangażujecie się i polecicie mi w komentarzach interesujące wpisy zarówno własne, jak i cudze. Wiem, że trudno jest chwalić się swoją pracą, ale tak naprawdę nie macie nic do stracenia. Jeżeli w Waszym odczuciu jest to coś wartościowego to napiszcie o tym. Może nie każdemu się spodoba, ale prawdopodobnie ktoś z tego skorzysta. Poniżej również prezentuję moją subiektywną listę ciekawych treści i wiem, że nie każdemu się one spodobają, a jednak są osoby, które lubią tę serię i chętnie zaglądają w linki.


Polecane przeze mnie posty:

Jak realizować cele - 3 wywiady z kobietami - rakietami

Naprawdę bardzo wartościowe wywiady. To jak pięknie Joanna opowiada o tym, co jest dla niej ważne w życiu jest niesamowite. Martę Hennig czytam już od dawna, ale raczej na blogu martapisze.pl, którego serdecznie polecam. Natomiast o Marcie Krasnodębskiej dowiedziałam się właśnie od Pani Swojego Czasu i to, co ona robi, co osiągnęła w bardzo krótkim czasie wydaje się być nieprawdopodobne. Na live'ach sprawia wrażenie prawdziwej kobiety-rakiety, ma niesamowitą energię. Czytając wywiady z tymi kobietami dostajecie taką esencję tego jak one planują i działają, a naprawdę jest kogo naśladować, bo mają spore osiągnięcia na swoim koncie. Tylko należy uważać, żeby nie zapędzić się w myśleniu o tym, że dla nas nie są osiągalne takie wyniki. Nie można porównywać siebie z teraz do osób, które już sporo osiągnęły, ale pracowały na to już jakiś czas albo miały inne doświadczenia, które w tym pomogły.

Czarowanie codzienności - o noworocznych planach trochę inaczej!

Kasia pisze o "duchowych narzędziach", które pomagają jej w realizacji planów. Mianowicie o one little word, visionboard, pozytywnych affirmacjach czy wizji. Hmm... nie jestem przekonana, czy to naprawdę chodzi o jakąś magię czy czarowanie. Tak na przykład mapa marzeń i celów działa na naszą podświadomość. Jeżeli umieścimy ją w widocznym dla nas miejscu i często na nią spoglądamy to dzięki filtrom percepcyjnym niejako skupiamy się na tych celach. Afirmacje to też bardzo potężne narzędzie. Mnie nie do końca przekonują, ale to właśnie przez tą duchową otoczkę, która się z nimi kojarzy. Ale tak naprawdę bardzo często są one przez nas wykorzystywane na przykład powtarzając sobie, że "damy radę" przed wystąpieniami publicznymi. W rzeczywistości chodzi o zogniskowanie się na cel.

Nie wszystko, co zrobisz, okaże się sukcesem, ale żeby coś się udało, musi się najpierw wydarzyć

Tekst jest nafaszerowany cytatami i głębokimi myślami na temat sukcesu i porażki. Główne przesłanie to "nie bój się podjąć próby". Jeżeli potrzebujecie odrobinę motywacji, jesteście perfekcjonistami i boicie się porażki to polecam.

Uważność - ściema czy droga do przyjemniejszego życia?

Zawsze, gdy spotykam się z pojęciem uważności zastanawiam się, co ona tak naprawdę oznacza i czy dobrze ją rozumiem. Czy to jakiś nowy, odkrywczy trend, który warto wprowadzić do swojego życia? A może jednak to to, co od bardzo dawna wszyscy sobie powtarzamy, żeby cieszyć się z małych rzeczy, doceniać codzienność, itp. Ja to właśnie tak rozumiem, a to, że ktoś nazwał to uważnością to tylko semantyka jak mówią. Nie podoba mi się to jak robi się biznes na oczywistościach, bo chyba tylko o to chodziło. Chociaż nie mam nic przeciwko jeżeli komuś to pomoże, bo w sumie większość rzeczy i poglądów to powielanie tego, co ktoś już wymyślił, czy powiedział. Ale może się mylę. A Wy co myślicie na temat uważności?

Co daje mi joga? O moich (nowych) jogowych początkach

Bardzo ciekawe wprowadzenie do tematu jogi. Odpowiedź na pytanie tytułowe mocno zachęca do wypróbowania. Ja pierwsze próby mam już za sobą (o czym więcej poniżej), ale ćwiczyłam sama i teraz zastanawiam się czy faktycznie nie powinnam odbyć paru lekcji z instruktorem. Bardzo serdecznie polecam kanał Małgorzaty Mostowskiej. Trafiłam na niego w poszukiwaniu ćwiczeń na ból pleców w odcinku lędźwiowym i byłam w szoku, gdy po wykonaniu 10-minutowych ćwiczeń ból znacznie się zmniejszył. Więc polecam:)

To co boli u innych - o relacjach z ludźmi

O tym, że najbardziej w innych denerwują nas te cechy i zachowania, które sami posiadamy i wykonujemy słyszałam już nie raz. Zauważyłam taką prawidłowość u innych. Ale nie jestem pewna na ile się to sprawdza u mnie. Na pewno warto się nad tym głębiej zastanowić. Piękny cytat Carla Rogersa.

Bo o relacje trzeba dbać!

Niby każdy wie o tym, że trzeba dbać o relacje z innymi ludźmi, a jednak bardzo często o tym zapominamy. Zaniedbujemy relacje chyba najbardziej ze wszystkich obszarów naszego życia. Wydaje nam się, że nie musimy pracować nad relacjami zbyt dużo, że one po prostu są. Ale zwróćcie uwagę jak często w obecnych czasach małżeństwa kończą się rozwodem. Oczywiście mogą być tego różne przyczyny, ale zastanówcie się czy gdyby jedna i druga strona dbały o tą relację, to czy faktycznie tyle małżeństw by się rozpadło?

Na ty, czy na pan, czyli jak zwracać się do innych w internecie

Ciekawe zagadnienie, sama często miałam wątpliwości jak zwracać się do innych w internecie. Post rozwiewa wątpliwości.

FBO 046: Jak rozmawiać z dziećmi o pieniądzach? - konkurs z nagrodami

Tu post a właściwie podcast z trochę innej tematyki. Tematyka finansów osobistych według mnie jest bardzo ważna w naszym życiu. I nie powinniśmy zaniedbywać tej sfery w wychowywaniu naszych dzieci. Zainteresowanym polecam.

WNOP 112: Jak negocjować podwyżkę pensji (lub awans) i jak przygotować się do rozmowy z szefem - radzi Wojtek Woźniczka

Wspominałam już kiedyś o tym, jak bardzo cenię sobie twórczość Michała Szafrańskiego. Każdy jego post jest świetnie dopracowany i niesamowicie wartościowy. Jeżeli interesuje Cię jak negocjować podwyżkę to koniecznie musisz odsłuchać tego podcastu.



Jak zawsze zachęcam do podzielenia się Waszymi linkami lub innymi ciekawymi stronami. Jeżeli znacie jakiś świetny blog to doceńcie go, powiadamiając o tym innych w komentarzu pod tym postem. Ponadto jeżeli sami prowadzicie tego typu serie albo zaglądacie na inne strony, gdzie autorzy polecają ciekawe posty lub blogi też napiszcie o tym w komentarzu. A jak Wam się podobały moje dzisiejsze polecenia?

You Might Also Like

0 komentarze