Podziel się linkiem #3

poniedziałek, września 19, 2016


Podziel się linkiem to nowa seria postów na moim blogu (nazwa wzorowana na haśle "podziel się radością"), w których będę dzieliła się z Wami ciekawymi wpisami znalezionymi w sieci. Będą one dotyczyć głównie tematyki około rozwojowej, ale nie tylko. Mam również nadzieję, że i Wy zaangażujecie się i polecicie mi w komentarzach interesujące wpisy zarówno własne, jak i cudze. Liczę, że dzięki tej serii uda mi się zachęcić Was do zaznajomienia się z ciekawymi treściami oraz, że sama dzięki Waszym poleceniom poznam pasjonujące posty i całe blogi. A teraz przechodząc już do meritum przedstawiam wpisy, które szczególnie mi się spodobały w ostatnim czasie.

Polecane przeze mnie posty:


Plany nie zawsze się udają. Co wtedy?

Jak to autorka sama napisała post jest o tym, “co zrobić gdy mimo chęci, starań i prób nie wychodzi”. Znajdziemy w nim pytania pomagające w analizie niepowodzeń tak, aby wyciągnąć z nich lekcje na przyszłość. Przeczytamy też o tym, że czasami warto odpuścić, ale tylko w niektórych sytuacjach. Z odpuszczaniem raczej nie mam problemu, co było widać w ciągu ostatniego miesiąca, gdy przygotowywałam się, a później celebrowałam jedno z ważniejszych wydarzeń w moim życiu. Teraz muszę się przyłożyć do tego, aby nie odpuszczać z byle powodu. A co Wy o tym sądzicie?

Jak przestać czuć się przytłoczonym i lepiej podejmować decyzje?

Często mam podobny problem jak autorka wpisu. Gdy mam podjąć jakąś decyzję zostaję zalana masą wątpliwości, co wybrać. Szczególnie przemawiają do mnie przykłady ograniczania ilości opcji. Listy-ściągawki częściowo wprowadziłam już do swojego życia. Pozostaje jeszcze uporządkować życie online. Czy podobają Wam się tego typu posty?

Dlaczego warto mieć mniej?

Jestem na etapie przytłoczenia ogromną ilością zgromadzonych rzeczy, więc tekst trafia w sedno moich myśli. Podoba mi się pytanie, które warto sobie zadać, by ograniczyć ilość rzeczy. Muszę je wykorzystać. Idea przeprowadzek mi nie odpowiada, ponieważ jestem bardzo przywiązana do swojego miejsca zamieszkania, ale zgadzam się, że mogą one mieć oczyszczające działanie. Już nie mogę się doczekać, gdy będę pełna spokoju patrzeć na pustą przestrzeń w moim domu ;)

Podcasty, które trzeba znać

O podcastach słyszałam już wcześniej, ale musiałam sobie o nich przypomnieć. Zarówno we wpisie jak i w komentarzach wymienione zostały ciekawe podcasty, którym warto przysłuchać się bliżej:) Dodatkowo polecam aplikację Podcast Addict, o której wspomniano w komentarzach. Szkoda, że w Polsce podcasty nie są jeszcze tak popularne.

Co powstrzymuje nas przed podejmowaniem wyzwań (i jak temu zaradzić)?

Tekst jest pełen celnych uwag, które warto przemyśleć i wziąć sobie do serca. Trochę na temat wychodzenia ze swojej strefy komfortu oraz pokonywania przeszkód, które sami sobie tworzymy. Jeżeli masz problem z ciągłym porównywaniem się z innymi oraz akceptacją siebie to zachęcam do przeczytania. Być może świadomość, że nie tylko Ty borykasz się z takimi problemami podniesie Cię na duchu oraz doda sił do walki. 

Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj

Przydatne porady jak walczyć z lenistwem. Wskazówki jak zrobić krok po kroku studium przypadku i  skończyć z biernością. W moim przypadku też najlepiej sprawdza się porządek oraz listy zadań. Stosuję też technikę Pomodoro o czym już pisałam na blogu.

Jak rozpocząć poranek, aby dzień był bardziej produktywny

Krótkie porady jak z energią rozpocząć dzień. Rady są bardzo celne. Śniadanie to u mnie absolutnie podstawa. A jakość mojego dnia znaczenie zyskuje, odkąd stosuję brak ponownej drzemki, ale czasami zdarza mi się trochę przedłużyć sen. Niestety wtedy dzień już mam taki rozbity. Wodę z cytryną oraz szybką rozgrzewkę muszę wprowadzić jako codzienną rutynę. Bardzo mi się również podoba chwila dla siebie. Lubię takie poranki, gdy wstaję wcześniej od mojej pociechy. Dodałabym jeszcze, że w ramach rekompensaty warto kłaść się wcześniej spać, tak, aby przespać się wystarczającą liczbę godzin (w tym temacie warto też poeksperymentować ile tych godzin potrzebujesz).

Żałuję, że TO zrobiłam

Lubię odkrywać nowe blogi, które przyjemnie się czyta i wnoszą coś do mojego życia. Chociażby czasami utwierdzają/przypominają o "filozofii", którą warto się w życiu kierować. Taki właśnie jest ten wpis. Mówi o tym, że czasami warto sobie odpuścić. Nie przejmować się drobnostkami. Ile razy takie małe rzeczy potrafiły mi popsuć cały dzień? Ty też tak masz? Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja tak mam. Ale cały czas nad tym pracuję i jest dużo lepiej niż kiedyś. Pozwolę sobie jeszcze zacytować zdanie, które bardzo mi się spodobało: "Nie bez powodu mówi się, że ci którzy mają na koncie duże sukcesy, mają też za sobą jeszcze większe porażki."

Outside the box - czy masz swoje pudełko?

Świetny tekst o tym, jak schematyczne i ograniczone jest nasze myślenie. Ciekawe informacje podane w przyjemnej formie i wyczerpujące temat. Na końcu opisany został pierwszy krok do "wyjścia z pudełka". Z niecierpliwością czekam na kolejne posty w tym temacie.

Polska jest piękna - 5 najważniejszych atrakcji Zakopanego

Wspaniały mini przewodnik. Piękne zdjęcia i bardzo ciekawy opis Zakopanego wraz z jego głównymi atrakcjami.
  
Dzisiaj większość wpisów jest z rozwoju osobistego. Wyróżnia się tylko wpis na temat Zakopanego. Może ktoś jeszcze się skusi na krótki, choćby weekendowy wyjazd. No i moje nowe odkrycia:

We wszystkich trzech blogach bardzo podoba mi się lekkość pióra autorów. A co Wy o nich sądzicie? Możecie polecić mi jeszcze jakieś ciekawe posty lub blogi? Śmiało polecajcie posty swoje lub innych blogerów w komentarzach. Oprócz adresu napiszcie krótki opis polecanej strony. Gorąco zachęcam do podzielenia się przemyśleniami na temat zamieszczonych przeze mnie postów. Jestem ciekawa, co Wy sądzicie o tych wpisach. Jeśli macie jakieś propozycje odnośnie tej serii również są one mile widziane.

Na koniec przypomnę jeszcze, co ostatnio ukazało się na moim blogu (choć to tylko jeden wpis):

You Might Also Like

0 komentarze