Podziel się linkiem #11

piątek, czerwca 30, 2017

Podziel się linkiem to seria postów na moim blogu, w których dzielę się z Wami ciekawymi wpisami znalezionymi w sieci. Dotyczą one głównie tematyki około rozwojowej, ale nie tylko. Mam również nadzieję, że i Wy zaangażujecie się i polecicie mi w komentarzach interesujące wpisy zarówno własne, jak i cudze. Wiem, że trudno jest chwalić się swoją pracą, ale tak naprawdę nie macie nic do stracenia. Jeżeli w Waszym odczuciu jest to coś wartościowego to napiszcie o tym. Może nie każdemu się spodoba, ale prawdopodobnie ktoś z tego skorzysta. Poniżej również prezentuję moją subiektywną listę ciekawych treści i wiem, że nie każdemu się one spodobają, a jednak są osoby, które lubią tę serię i chętnie zaglądają w linki.

Polecane przeze mnie posty:


Na początku autorka postu rozpisuje się na temat multitaskingu i jego (w większości) zgubnym na nas wpływie. Kiedyś myślałam inaczej, ale w końcu sama stwierdziłam, że nie da się robić dobrze dwóch rzeczy jednocześnie (no może poza sprzątaniem i słuchaniem czegoś), nie mówiąc już o marnowaniu czasu. (Na moim blogu więcej na temat wielozadaniowości możecie przeczytać tutaj.) Następnie przechodzimy do tego, czym są dni tematyczne. Jak nazwa wskazuje są to dni, w których ustalamy motyw przewodni i wykonujemy wszystkie podobne do siebie zadania. Słyszałam o tym już wcześniej, miałam nawet jakąś nieśmiałą próbę wprowadzenia, ale życie jak zwykle zweryfikowało moje plany. Czasami coś mi wypadało na ostatnią chwilę albo priorytety nie pozwoliły mi się zająć planowanymi czynnościami. A następnego dnia już niby inny motyw, a tu zaległości. Za radą autorki postanawiam spróbować wprowadzić tylko jeden lub dwa dni tematyczne. Niestety ciężko mi jest sobie wyobrazić poświęcenie kilku godzin na naukę języka angielskiego (choćby za pomocą seriali). Akurat w tym względzie wolę zasadę po trochu, ale codziennie. Jak możemy przeczytać wszystko dopasowujemy do siebie indywidualnie. A Wy słyszeliście o dniach tematycznych? Sprawdzają się u Was?

Po co chcesz mieć czas wolny?

A teraz trochę z innej strony. O planowaniu czasu wolnego. Faktycznie marzymy o tym, żeby mieć czas wolny, a gdy już go mamy to nie wiemy co ze sobą zrobić. Tak dla siebie. Jak to zmienić? Zaczynamy od zastanowienia się po co nam ten wolny czas, co chcielibyśmy podczas niego robić. Wpis naprawdę skłania do myślenia. Czasami musimy głęboko dokopać się do tego, czego pragniemy, a innym razem po prostu spróbować czegoś, żeby zobaczyć czy nam się to podoba. A jeżeli już wiemy, co chcemy robić to i motywacja do efektywniejszej pracy większa. W jakiejś książce czytałam nawet o koncepcji planowania dnia zaczynając od bloków czasu wolnego, a dopiero potem zapisując "ważne" zadania.

9 sposobów na trenowanie silnej woli - każda z nas ją ma, tylko czasem trzeba jej poszukać

Zdecydowanie wartościowy wpis. Silna wola i motywacja to podstawa wszelkiego działania, więc warto je rozwijać i trenować.

27 sposobów na energię do działania - 27 urodziny + konkurs

Zawsze pozytywnie odbieram takie teksty, bo czasem tej energii naprawdę mi brakuje. Sama pisałam na ten temat tutaj.

Jak zwiększyć swoją efektywność i pracując 2 razy mniej osiągnąć 2 razy więcej?

Post na który trafiłam z posta wyżej. Zdecydowanie zainteresowała mnie aplikacja z punktu 1. Będę testować. No i zaskoczyło mnie to, że autorka pije 5 litrów wody dziennie. Taka ilość wydaje mi się zbyt duża. Zastanawiam się czy nie miałabym negatywnych skutków po wypiciu takiej ilości. Ciekawi mnie czy faktycznie poprawiłoby to moją efektywność. Świetna lista.

Podcasty - dlaczego warto słuchać + lista 29 inspirujących podcastów

Świetne zestawienie. Dzięki podcastom możemy się rozwijać, a ponadto słuchać ich w trakcie np. sprzątania, dzięki czemu czas szybciej leci.

Czy musisz podróżować, aby być szczęśliwa?

Nigdy się nad tym głębiej nie zastanawiałam. Lubię i chcę więcej podróżować, ponieważ jestem ciekawa świata i piękna natury. Ale zdecydowanie mogę zadowolić się naszymi krajowymi zakątkami. Uważam, że warto zobaczyć to, co oferuje Polska. Są tacy, którzy co roku wyjeżdżają za granicę, a zupełnie nie znają własnego kraju.

Czy można chcieć za bardzo?

Czyli o tym czy cel może być zbyt ambitny. Teoretycznie to bardzo indywidualna sprawa. Bo jedni są w stanie coś osiągnąć tylko dzięki małym krokom, a inni potrzebują dużego celu, aby ich motywował do działania. Jednak warto też mierzyć siły na zamiary. A osiągnięcie celu kosztem zdrowia lub znacznego ograniczenia kontaktów z rodziną nie jest już chyba tak satysfakcjonujące.

Rozwój osobisty z perspektywy 5 blogerek - wpis gościnny

Jak postrzegają rozwój osobisty inni. Dla każdego z nas może to być coś trochę lub całkiem innego, ale w gruncie rzeczy chodzi nam o to samo. Dobrze jest dowiedzieć się z jakiej perspektywy patrzą na ten temat inni i może wyklarować bardziej swoje stanowisko.

Praca w domu. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Na koniec na poprawę humoru zabawny i lekko ironiczny tekst o pracy w domu.


Dzisiaj to już wszystkie posty, które chciałam polecić. Blogi, które niedawno odkryłam:
Nie spodziewałam się, że ciągle będę odkrywała nowe interesujące blogi i to w takich ilościach. Jak zwykle zachęcam do podzielenia się Waszymi linkami lub innymi ciekawymi stronami. Jeżeli znacie jakiś świetny blog to doceńcie go, powiadamiając o tym innych w komentarzu pod tym postem. Ponadto jeżeli sami prowadzicie tego typu serie albo zaglądacie na inne strony, gdzie autorzy polecają ciekawe posty lub blogi też napiszcie o tym w komentarzu. A jak Wam się podobały moje dzisiejsze polecenia?

Na koniec przypomnę jeszcze, co ostatnio ukazało się na moim blogu:

You Might Also Like

0 komentarze