Podziel się linkiem #13

czwartek, listopada 30, 2017


Dawno nie było mnie na blogu, ale nie będę się tutaj tłumaczyć, czy zarzekać, że od teraz to już będę pisać regularnie i już nigdy więcej nie opuszczę bloga na tak długo. Nie wiem jak będzie i szczerze zastanawiałam się czy już nie przestać pisać. Jednak przypomniałam sobie jakie to przyjemne uczucie i nie chcę z tego rezygnować. A teraz lecimy.

Podziel się linkiem to seria postów na moim blogu, w których dzielę się z Wami ciekawymi wpisami znalezionymi w sieci. Dotyczą one głównie tematyki około rozwojowej, ale nie tylko. Mam również nadzieję, że i Wy zaangażujecie się i polecicie mi w komentarzach interesujące wpisy zarówno własne, jak i cudze. Wiem, że trudno jest chwalić się swoją pracą, ale tak naprawdę nie macie nic do stracenia. Jeżeli w Waszym odczuciu jest to coś wartościowego to napiszcie o tym. Może nie każdemu się spodoba, ale prawdopodobnie ktoś z tego skorzysta. Poniżej również prezentuję moją subiektywną listę ciekawych treści i wiem, że nie każdemu się one spodobają, a jednak są osoby, które lubią tę serię i chętnie zaglądają w linki.


Polecane przeze mnie posty:


Jeżeli macie przeczytać tylko jeden z polecanych przeze mnie postów to niech to będzie ten. Problem, który porusza autorka od czasu do czasu pojawia się chyba u każdego. Zaniedbujemy wtedy jakiś obszar naszych działań i ciężko nam wrócić na dobry tor. Rady zawarte w tym wpisie są po prostu świetne, nie będę się rozpisywać tylko bierzcie się do czytania... i do pracy.

Chyba każdy, no może prawie każdy, ma tak, że "kolekcjonuje" pewne rzeczy. Nie mam tu jednak na myśli np. zbierania znaczków, ale takie zbieranie różnych raczej mało przydatnych rzeczy, czasami wręcz śmieci, twierdząc, że kiedyś nam się jeszcze przydadzą. W poście mowa jest na przykład o opakowaniach (słoikach lub kartonach), katalogach reklamowych, ale też ciuchach czy innych przedmiotach trzymanych na specjalną okazję. Sama miałam z tym problem. Teraz jest lepiej, ale na pewno jeszcze sporej ilości rzeczy mogłabym się pozbyć z mojego życia. Przy okazji u mnie mogliście przeczytać o tym w postach o ograniczaniu ilości posiadanych rzeczy: Jak kupować mniej oraz Jak pozbywać się rzeczy.

Świetnie napisane. Myślę, że perfekcjonizm to bolączka wielu z nas. Szczególnie przemówiły do mnie akapity mówiące o tym, że perfekcjonizm zabija kreatywność. Może to właśnie sprawia, że stoimy w miejscu. Nasunęła mi się jeszcze jedna myśl w związku z cytatem, który pojawił się w poście. Tak sobie myślę, że rzadko "wielcy mówcy", czy osoby, które odniosły jakiś sukces mówią o porażkach czy błędach, które popełnili na swej drodze. A nawet jeśli mówią to i tak widzimy tylko ten końcowy sukces i go pragniemy. I to już.

Hmm... niby o tym wiemy, ale jednak czasami decydujemy się na coś, co podpowiedział nam ktoś inny. Albo nie robimy czegoś, bo ktoś z naszych znajomych lub z naszej rodziny stwierdził, że się do tego nie nadajemy, albo nic z tego nie wyjdzie. I nie byłoby w tym nic złego pod warunki, że sami też tak uważamy. Chociaż, co do tego drugiego to faktycznie sami możemy tak uważać, jednak to nie musi być prawda. A takie myślenie niestety często odwodzi nas od działania. Sama bardzo często się zastanawiam, czy to co robię albo chcę mieć to na pewno to, czego JA chcę. Czy nie za bardzo sugeruję się opinią bądź życiem innych ludzi. W poście znajdziemy też pomysły autorki na to jak ona szuka odpowiedzi.

Nie znaliście tego bloga wcześniej? Naprawdę? Żartuję. Ja też kiedyś go nie znałam. Autorka ma świetne pióro (klawisze?). Post zmusza do refleksji nad naszą definicją sukcesu. Nie wiem czy z czasem ta definicja zmienia znaczenie, czy to tylko od wieku zależy. Bo zawsze sukces kojarzył mi się z bogactwem, sławą, spektakularnymi osiągnięciami, a teraz... Teraz sukces kojarzy mi się raczej ze spełnieniem, które dla każdego może oznaczać coś innego. A co Wy myślicie na ten temat?

Garść świetnych porad dla młodych mam. Główna myśl wpisu oraz komentarzy: należy pamiętać, że to dziecko jest naszym priorytetem, a reszta jak się uda:)

Bardzo lubię takie zestawienia. Wszystkie pomysły w jednym miejscu. Dodałabym jeszcze relaksującą kąpiel, u mnie się świetnie sprawdza. W takim trochę szerszym kontekście, a nie jednorazowym podniesieniu poziomu energii, warto się zastanowić nad tym, co powoduje, że jesteśmy zmęczeni w dłuższej perspektywie czasu. Jeżeli zauważamy większe zmęczenie mimo tego, że nie zmienił się nasz tryb pracy/dnia. Warto wtedy sprawdzić czy nie mamy zbyt niskiego poziomu żelaza (ja zauważyłam poprawę pijąc sok z pokrzywy), problemów z hormonami tarczycy lub diety zawierającej zbyt dużo węglowodanów prostych oraz tłuszczów. Przyczyną zmęczenia może też być stres, z którym nie potrafimy sobie poradzić, wtedy z pomocą przyjdą techniki relaksacyjne. Zapraszam też do mojego wpisu o tym jak dodać sobie energii. Warto spróbować różnych metod w poszukiwaniu tych, które sprawdzą się u nas.

Chyba każdy zna Michała Szafrańskiego i jego bloga. Jego każdy post jest bardzo dobrze przemyślany i napakowany konkretami. W tym wymienionym powyżej rozprawia się z 10 powszechnie krążącymi mitami. A także przedstawia 20 dobrych praktyk w zakresie finansów osobistych. To taka podstawa dla osób, które chcą lepiej panować nad swoimi finansami. Przy okazji chciałam polecić wpis, który pojawił się u mnie na blogu: Dlaczego powinieneś zadbać o swoje finanse. W porównaniu do wpisu Michała jest raczej minimalistyczny:). Znajdziesz tam moje przemyślenia oraz pomysły na to jak dbać o swoje finanse praktycznie nie poświęcając na to czasu, a nawet go oszczędzając.

I kolejny trochę motywacyjny tekst. O tym, że nie ma magicznej pigułki, ale jeżeli się rozejrzysz i  często poprosisz kogoś o pomoc lub radę to ją otrzymasz. Ale żeby coś osiągnąć musisz ją wykorzystać, ruszyć się z miejsca, zakasać rękawy i zabrać się do pracy.

Ciekawy poradnik zwłaszcza dla początkujących blogerów, ale nie tylko.



Jak zawsze zachęcam do podzielenia się Waszymi linkami lub innymi ciekawymi stronami. Jeżeli znacie jakiś świetny blog to doceńcie go, powiadamiając o tym innych w komentarzu pod tym postem. Ponadto jeżeli sami prowadzicie tego typu serie albo zaglądacie na inne strony, gdzie autorzy polecają ciekawe posty lub blogi też napiszcie o tym w komentarzu. A jak Wam się podobały moje dzisiejsze polecenia?

You Might Also Like

0 komentarze